Tur til Kalundborg 2014

I august 2014 reiste vi til Danmark for å treffe våre soroptimistvenninnene fra Crosby, Falkenberg og Kalundborg.

Seks soroptimister fra klubben deltok på et tre dagers vennskapstreff i Kalundborg høsten 2014.

Kalundborgklubben inviterte vennskapsklubbene fra Crosby (Liverpool), Falkenberg og Sigdal.

Kalundborgklubben arrangerte guidet tur til Vor Frue Kirke fra 1200 tallet og med fem tårn, museet, Bispegården og i høybyen for øvrig.

Også en utflukt til Kalundborgs østligste punkt, fyret på Røsnes hvor fra toppen det var en fantastisk utsikt. Etter medbragt lunsj i det fri ved fyret, besøkte vi Dyrehøj Vingaard hvor vi fikk smake på stedets egenproduserte vin.

En av Kalundborgklubbens medlemmer, billedkunstner Grete Balle inviterte oss hjem og fortalte om sitt arbeide som autodidakt væver og kunstner og om sin avdøde mann Mogens Balle’s virke som maler.

Vi reiste hjem med gode kultur og naturopplevelser fra Kalundborg og i soroptimistenes globale nettverk var det knyttet gode sterke vennskapsbånd.

vevd bilde fra Grete på rådhuset
Grete og Gunvor fra Kalundborg
tur til Røsnæs Fyr